Etter at du har fullført bestillingen din kan du enkelt følge dens status her - bruk bestillingsnummeret ditt og e-postadressen du brukte ved bestilling. Vi sender alltid en bekreftelse på e-post når bestillingen din er sendt.
Etter kjøpet vil en automatisk ordrebekreftelse bli sendt til din e-post. Hvis du ikke har mottatt denne innen noen minutter, kan det skyldes at den har havnet i søppelkassen i innboksen din. Hvis du definitivt ikke har mottatt vår ordrebekreftelse, kan du kontakte kundeservice for å sjekke opplysningene dine.
Dessverre er det ikke mulig å legge til nye varer i en eksisterende bestilling, men hør gjerne fra deg til vår kundeservice og vi vil prøve å hjelpe deg på beste måte.
Hvis du ønsker å kansellere bestillingen din, bør du kontakte kundeservice så snart som mulig slik at vi kan hjelpe deg før bestillingen din er behandlet i vårt system.
Hva gjør jeg hvis bestillingen min ikke blir sendt ut på grunn av lengre leveringstid for ett eller flere produkter?
Ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg.
Nei, alle bestillinger gjøres av deg personlig på vår nettside. Opplever du problemer ved bestilling, er du velkommen til å kontakte oss.
Det er mulig å betale gjennom Klarna med bank, faktura, delbetaling eller kort (Visa og Mastercard).
Start med å sjekke at du har fylt ut alle opplysninger riktig. Hvis det ikke hjelper, kan du prøve igjen i en annen nettleser. Hvis problemet vedvarer, bør du kontakte kundeservice.
Hvis mulig, prøv å velge en annen betalingsmetode. Ta eventuelt kontakt med Klarna på: https://www.klarna.com/no/kundeservice/
Leveringstiden varierer mellom ulike varer og vanligvis er det 1-4 arbeidsdager som gjelder.
Du kan se forventet leveringstid for hver individuell vare sammen med produktinformasjonen på nettsiden.
Varer merket med lengre leveringstid er angitt med estimert leveringstid fra leverandøren. Vi bestreber oss alltid å holde denne leveringstiden, men av og til kan det forekomme forsinkelser. Skulle det oppstå forsinkelser, vil du bli kontaktet via e-post.
Vi tilbyr alltid gratis frakt ved kjøp over 600 kr til et av Brings utleveringssteder (gjelder ikke produkter som krever pallfrakt).
Ønsker du hjemlevering, kan dette betales i tillegg.
Vi leverer over hele fastlands Norge. Dersom adressen er uten fast veiforbindelse, hytte uten ordentlig vei eller forbundet med andre transportutfordringer vil kundeservice kontakte kunden for videre behandling av ordren.
Vi har ikke mulighet til å fremskynde enkeltbestillinger da alle bestillinger håndteres i den rekkefølgen de kommer inn. Men vi streber alltid etter å opprettholde forventet leveringstid.
Etter håndtering og pakking, overleveres bestillingen din til Bring. Hvis pakken din er klar for levering før klokken 12, skannes den samme arbeidsdag. I perioder hvor Bring har svært mange leveranser, kan skanningen i noen tilfeller ta en dag ekstra.
Av miljøhensyn velger vi å ikke sende med følgeseddel eller returfraktseddel.
Du finner følgeseddelen på ordrebekreftelsen.
Hvis du ønsker å returnere et produkt, klikk på lenken her: https://bakerenogkokken.no/retur/.
Dersom du ikke har mulighet til selv å skrive ut returfraktseddelen, ta kontakt med kundeservice som hjelper deg videre.
Hvis noe har gått galt med leveringen din, bør du kontakte vår kundeservice med det samme, så får du hjelp.
Har du fått en bestilling med ødelagt emballasje er det viktig at du dokumenterer dette ved hjelp av fotografering. Ta gjerne bilde av selve emballasjen og fraktbrevet på pakken. I mange tilfeller er selve innholdet uskadet da emballasjen beskytter produktet.
Hvis produktet har blitt skadet, bør du snarest mulig sende en melding til kundservice@bakerenogkokken.no med bilder av emballasjen, innvendig og utvendig og bilde av det skadede produktet.
Hos Bakeren og Kokken.no leverer vi kun til norske adresser og har ikke mulighet til å sende leveranser til utlandet. Det er imidlertid mulig å bestille varer på hvilken som helst av våre danske, svenske eller finske nettsider for levering til de respektive land.
Kjøper du en vare som skal sendes ut av landet (EU), har du mulighet til å få refundert momsen. Dette krever at du sender inn gyldig dokumentasjon, dvs. en faktura som er stemplet for internasjonal levering. Du vil motta moms-tilbakebetalingen din etter at vi har mottatt dokumentasjonen. Merk at det er du som er ansvarlig for å sjekke hvilke regler som gjelder for ditt tilfelle.
Når du handler hos oss på Bakeren och Kokken, er kjøpene dine dekket av angreretten. Det gir deg rett til å inspisere produktene dine på samme måte som i en fysisk butikk og innen 14 dager fra du har mottatt leveringen, har du mulighet til å heve kjøpet.
Du har alltid 365 dagers åpent kjøp når du handler hos Bakeren och Kokken. For at returen skal godkjennes må produktene være ubrukte og returneres i uskadet original emballasje som kan selges igjen som nytt.
Klikk på lenken for å benytte deg av angreretten eller åpent kjøp: https://bakerenogkokken.no/retur/
Dersom du ikke har mulighet til å skrive ut returfraktseddelen selv, ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg.
Angreretten gir deg rett til å undersøke produktene dine på samme måte som du kunne ha gjort i en fysisk butikk. Du har mulighet til å angre på kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt din levering. Har du brukt varen din mer enn angreretten tillater, medfører det prisavslag basert på annenhåndsverdien. Prisavslaget fastsettes av eksperter hos Bagaren och Kocken og kan utgjøre mellom 0 og 75 % av produktets opprinnelige pris. Angreretten kan falle bort av hygieniske årsaker for enkelte forseglede produkter. Etter loven, kan forbrukeren kun håndtere produktet på samme måte som en ville ha gjort i en fysisk butikk for å få full refusjon.
Velger du å benytte deg av angreretten eller åpent kjøp, må du motta en fraktseddel fra oss og for dette tar vi et fraktgebyr. Vi kan dessverre ikke hente forsendelser som går til et postombud.
Hvis du er usikker på dette, vennligst kontakt kundeservice.
Hvis du returnerer pakken som uløst, ønsker vi at du informerer oss om dette slik at vi kan håndtere returen på en mest mulig fleksibel måte. Merk at returfrakt kommer i tillegg når pakken returneres som uløst.
Vi bestreber oss etter å håndtere alle returer så raskt som mulig. Etter at returen din har ankommet oss og blitt håndtert av våre ansatte, refunderes pengene umiddelbart og kan vanligvis sees på bankkontoen din innen 3-5 bankdager.
Hvis du har kjøpt et produkt som har gått i stykker innenfor rammen av klageretten, eller som er dekket av garanti, trenger du å fylle ut vårt sørvisskjema på https://bakerenogkokken.no/service/. Du vil deretter bli kontaktet av vår serviceavdeling. Dersom du har behov for å sende inn produktet til sørvis eller bytte, vil du bli kontaktet angående dette og vi sender et forhåndsbetalt fraktbrev. Dette gjøres for å sikre en raskest mulig løsning, da vi i de fleste tilfeller jobber direkte med produsentens autoriserte servicepartnere.
Fyll ut vårt serviceskjema på https://bakerenogkokken.no/service/. Merk at det er en forskjell dersom produktet ikke lever opp til forventningene, eller om det er defekt. Dersom produktet ikke lever opp til dine forventninger, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice.
Ønsker du mer veiledning i valg av product, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice!
Vi justerer våre priser fortløpende og i forhold til markedet, for alltid å kunne garantere gode tilbud. Skal du kjøpe et større antall produkter er du også velkommen til å kontakte oss.
Vi tilbyr ingen prisgaranti, men prøver alltid å ha konkurransedyktige priser og matche andre butikker på markedet. Vi tilbyr imidlertid prismatching i 7 dager etter kjøpet ditt, dersom varen skulle rabatteres på vår egen side.
Vi selger reservedelene som er tilgjengelige på nettsiden vår. Finner du ikke reservedelen du leter etter, anbefaler vi at du kontakter produsenten direkte. Trenger du mer hjelp, kontakt vår kundeservice.
Dersom en vare mangler på lager, tilbyr vi muligheten til å gi deg beskjed når den er kommet tilbake, slik at du kan legge inn bestillingen da.
Kontakt oss på kundeservice@bakerenogkokken.no eller fyll ut formulæret:
Mandag | 09.00 - 17.00 |
Tirsdag | 09.00 - 16.00 |
Torsdag - Fredag | 09.00 - 17.00 |